Potřebujete poradit nebo si nevíte rady s čímkoli v oblasti vzdělávání vašich dětí? Potřebujete např. pomoc při výběru školky, základní, střední nebo vysoké školy pro vaše dítě, doučování, návštěvu odborníka - logoped atd., pomoc s vyřízením stipendií na zaplacené školného či jiné podpory, vyřízení odvolání proti nepřijetí ke studiu, nebo jen potřebujete něco řešit s mateřskou, základní, střední nebo vysokou školou? Obraťte se na náš vzdělávací tým! Kontakt naleznete níže.
„Můj kluk začal navštěvovat mateřskou školu na žádost místního OSPODu, protože jsem se rozvedla a tím začaly vleklé tahanice o to, kdo bude mít syna v péči. Žiji s ním a dcerkou na ubytovně, kde se špatně bydlí. Syn byl zpočátku v mateřské škole velmi plachý a stydlivý, často jsem neměla na zaplacení obědů, proto školku nenavštěvoval pravidelně. Asistentka Vzájemného soužití mě i děti na ubytovně navštívila, kde mi řekla vše, co potřebuju vědět pro to, aby měl můj kluk ve školce vše v pořádku a cítil se tam mezi ostatními dětmi dobře. Dověděla jsem se, proč je důležité, aby syn navštěvoval školku, že je to pro něj možnost být mezi dětmi a zvykat si na kolektiv, hrát si, připravovat se na školu, že prostředí na ubytovně není pro něj vhodné, že si nemá ani kde hrát, také, že to bude lépe vypadat před sociální pracovnicí, když uvidí, že syn navštěvuje školku pravidelně. Syn začal skutečně pravidelně docházet, ve školce ho asistentka spolu s učiteli připravovali na zápis do základní školy. Všimla jsem si, že se kluk do školky vždycky těšil, měl tam kamarády i dobré učitele a asistentku, kteří mu i dalším dětem pomáhali. Měl tam pravidelnou stravu, kamarády, hračky a celkově radost. Doma na něj čekala jen jedna místnost, kde jsme byli zavřeni jako v kleci. Po poradě s asistentkou jsme pro syna vybrali na zápis základní školu, kde se toho hodně naučí, i když je vzdálenější než nejbližší škola, kam chodí jen romské děti. V den zápisu nás asistentka doprovodila do školy a zůstala tam s námi po celou dobu. Byla jsem na kluka hrdá, u zápisu vše zvládl na výbornou, i učitelé ho velmi chválili a už pro něj plánovali výuku od září, že by mohl mít i anglický jazyk, protože je velmi šikovný. Jsem moc ráda, že mého syna snad čeká jiná a lepší budoucnost, než jakou měl předurčenou jako dítě z ubytovny, a to i díky tomu, že měl možnost ve školce chodit s dalšími dětmi na výlety, do kina, do divadla, naučit se spoustu her, seznámit se s kamarády. Bohužel jako jediné dítě z této ubytovny. Budu se snažit se odtud dostat, aby měl syn lepší podmínky na učení se, protože na škole už to bude těžší.‟
Bieblova 8 (1. patro), Moravská Ostrava, 702 00
Magdaléna Michlová - vedoucí týmu / head of the team
tel. (+420) 736 625 489
email: magdalena.michlova@vzajemnesouziti.cz
O nás, poslání a vize
Vzdělávací tým tvoří 14 zaměstnankyň v přímé práci s cílovou skupinou (4 asistentky pedagoga v partnerské mateřské škole, 2 a 2 pracovnice neformálního předškolního klubu Brouček v Ostravě-Hrušově a Ostravě-Jihu, 2 koordinátorky pro práci s rodiči předškolních dětí v SVL, 2 metodičky pro práci s cílovou skupinou v rámci neformálních předškolních klubů a 2 koordinátorky vzdělávání), z nichž jedna je zároveň vedoucí týmu. Aktuálním cílem týmu je po dobu tří let (2019-2022) podporovat zhruba 90 sociálně slabých dětí v předškolním věku, které zatím nejsou do předškolního vzdělávání zařazeny, a 130 sociálně slabých dětí věku školního. Další cílovou skupinu tvoří rodiče těchto dětí, které chceme prostřednictvím účasti na neformálním předškolním vzděláváním vést k zájmu a schopnosti orientovat se v možnostech vzdělávání vlastních dětí. Ve společné snaze vytvářet adekvátní podmínky pro inkluzivní vzdělávání spolupracuje v Ostravě s mnoha mateřskými a základními školami a jejich zřizovateli i s Ostravskou univerzitou.
Věříme, že jsme nastartovali dlouhodobější průlomové změny v oblasti inkluzivního vzdělávání, aby měly i děti z chudších či jinak znevýhodněných rodin stejné šance na rovný přístup a získání kvalitního vzdělání, a také aby měly mateřské i základní školy adekvátní podmínky ke vzdělávání těchto i dalších dětí. Věříme také, že společná dlouhodobá snaha prokáže skutečnost, že inkluzivní a kvalitní vzdělání dětí se navzájem nevylučuje, pokud jsou k němu vytvořeny vhodné podmínky (finanční, personální atd.).
V současnosti (2019-2022) jsou cíle vzdělávacího týmu naplňovány skrze projekt Prosaďme inkluzivní vzdělávání dětí, který je podporován Evropskou unií (OP VVV) a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.
Co nabízíme (Hlavní cíle a činnosti vzdělávacího týmu):
Vybavení nového neformálního předškolního klubu v Ostravě-Jihu nám umožnila Nadace Agrofert.